Påminnelse om fixardagen

Styrelsen vill påminna om morgondagens FIXARDAG och hoppas på en stor uppslutning.

Vi samlas vid fotbollsplanen 11:00 och delar upp oss där. Vi kommer att ha lite olika ”stationer” med en styrelsemedlem som arbetsledare per station. 

  • Nicklas – Vägrenar Pilåsvägen
  • Peter – Röja upp vid Bron, bautastenen, busskuren & ta bort gamla skylten
  • Linda – Sten vid vårdträd samt trädgårdsavfallsskyltar
  • Josefin – Uppröjning av lekplats, balansbanan & boulebana
  • Gunnar – Uppsamling av skräp, avfall och bortförande till återvinning
  • Joakim – Uppröjning av Diamanten
  • Övrigt
    • Vägrenar övriga området
    • Skräpplockning
    • Trädgårdsavfall i skogsbryn
    • Återvinningen

Och som utlovat lite korv med bröd efter väl utfört jobb.
Ses imorgon!
/Styrelsen genom Peter

 

Tårtkalas i byggbodarna! ?

Idag bjöd vi Annebergs Bygg & Anläggning på tårtkalas som tack för deras fantastiska arbete på Stämmet. Tänk att de varit här i nästan två år! ”Jag hade gärna stannat i ett år till” sa en av killarna, så ett gott betyg även till alla Stämmets-bor


”Världens bästa Anneberg”

Stängning av sommarvattenledning

Passar på att önska er alla en härlig höst och vinter!

Fixardag 24 oktober

Styrelsen hälsar alla fastighetsägare med familjer välkomna till årets fixardag. Nu ska vi tillsammans se till att vårt kära Stämmet blir fint iordninggjort innan vintern.

Just den här gången önskar vi att ni alla deltar, ju fler vi är desto mer effektiva är vi!

Varmt välkomna!

Info angående soptömning

Nu kan ni börja använda era sopkärl igen. Första tömningen blir onsdagen den 14:e oktober. Tömning kommer fortsättningsvis ske onsdagar jämna veckor.

 

Containern hämtas in för gott 2020-10-08.

 

Tänk på att:

  • Ställa fram ditt/dina kärl senast kl. 06:00 på hämtningsdagen och låt dem stå framme tills de är tömda. Kärlen skall placeras max 5 m från tomtgränsen (under förutsättningen att tomten gränsar till framkomlig väg)
  • Placera kärlets handtag och hjul utåt gatan.
  • Behöver du nya matavfallspåsar, kläm fast en tom avfallspåse under locket på ditt bruna kärl. Då lämnar sopbilschauffören nya efter att de tömt ditt kärl. Det går även bra att hämta matavfallspåsar på våra återvinningscentraler eller på kontoret på Härdgatan 30A i Varberg.

Med vänlig hälsning

VIVAB